Новости

Pildi keskel seisab Aleksandr Panchenko (keskealine lühikese habemega ja tumedate rõivastega mees) Rahvusvahelise Tänapäevamuistendite Uurimise Seltsi konverentsil Tallinnas 2016 (selja taga ekraan slaididega, ees laud).

Aleksandr Panchenko Rahvusvahelise Tänapäevamuistendite Uurimise Seltsi konverentsil Tallinnas 2016. Meelis Rolli foto.

Aleksandr Panchenko ettekanne "“Ecosystems” and “mind viruses” in folklore research: does folkloristics need memetics?"

10.02.2023

Folklooriseminaride sarja järgmisel koosolekul 13. veebruaril kell 11.00 peab Aleksandr Panchenko ingliskeelse ettekande "Ökosüsteemid ja “meeleviirused” folklooriuuringutes: kas folkloristika vajab memeetikat".

Ettekanne käsitleb memeetika ja "kultuuriepidemioloogia" rakendatavust tänapäeva folklooriuuringutes. Teoreetilisi mudeleid võiks täiendada ideede ja hüpoteesidega, mis on pärit toimijavõrgustiku teooriast ja kognitiivsest religiooniuurimisest. Kaasaegse folklooriteooria arendamine kujutab endast uut eksperimentaalset etnograafiat, mis ühendab mälu- ja narratiiviuuringud, kognitivistika ja meemiteooria harjumuspäraste folkloristlike ja kultuuriantropoloogia meetoditega.

Seminar toimub Eesti Kirjandusmuuseumi IV k seminariruumis.

Info: mare.kalda@folklore.ee
 

Seminari toetavad Eesti Kirjandusmuuseumi teadusprojekt EKM 8-2/20/3 ja Euroopa Liit Euroopa Regionaalarengu Fondi kaudu (Eesti-uuringute Tippkeskus TK145).

 

On-site seminar on memetics at the Estonian Literary Museum

On Monday, 13. February 2023 at 11 a.m. in the 4th floor seminar room of the Estonian Literary Museum, Vanemuise 42 the presentation by Aleksandr Panchenko: "“Ecosystems” and “mind viruses” in folklore research: does folkloristics need memetics?"

The presentation deals with the applicability of the “memetic approach” and “epidemiology of culture” in present day folklore research. It is suggested that these theoretical models could be supplemented by certain ideas and hypotheses borrowed from the actor-network theory and cognitive science of religion. The development of contemporary folkloristic theorizing could proceed from a new experimental ethnography that would combine memory and narrative studies, cognitive research and the theory of memes with more common or habitual methods of folklore research and cultural anthropology.

Kas leidsid, mida otsisid? *